COMMERCIE EN KLANTCONTACT
Vertrouwen is de basis voor verkoop. Het onderscheidend vermogen van de organisatie dat ben jij! Natuurlijk is het belangrijk wat je zegt, maar nog belangrijker hoe je het zegt.
In de commerciële SPOER trainingen werken we constructief aan vaardigheden. Het proces van het eerste contact tot het sluiten van de opdracht maken we efficiënter, effectiever dus succesvoller.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeursstijl als het gaat om commercie en klantcontact. De een gaat voor opbouwen en onderhouden van relaties, terwijl de ander juist de voorkeur heeft voor het sluiten van deals. Wat is jouw voorkeursstijl?
Ook de klant heeft een voorkeursstijl en die leren we je in de training herkennen, mee omgaan en naadloos op aansluiten. Mensen doen immers zaken met mensen.
Door gerichte persoonlijke feedback, werken deelnemers gericht aan de eigen doelstelling.
Al onze SPOER-trainingen geven we de vorm die bij jou of jouw organisatie past. Hiermee wordt de herkenbaarheid en toepasbaarheid vergroot. Dat geeft resultaat.
Commerciële trainingen:
- Succesvol verkopen – buitendienst
- Succesvol verkopen – binnendienst
- Telefonische acquisitie en verkoop
- Commercie voor niet commerciële mensen
- Commercie op de winkelvloer
- Onderhandelen en omgaan met prijsdruk
- Winnende offertes schrijven
- Beurs presentatie
- LinkedIn werkt voor jou
Communicatie trainingen:
- Effectief communiceren – ik & team
- Effectief communiceren – verkoop
- Effectief communiceren telefoniste / receptioniste
- Het voeren van een goed functioneringsgesprek
- Gesprekstechnieken
- Presenteren doe je zo
- Communicatieve en sociale vaardigheden (Code 95)
- Sociale veiligheid en omgaan met agressie (Code 95)
Werkwijze
Onze aanpak kenmerkt zich door een hoge mate van interactie en persoonlijke aandacht. Tijdens trainingen maken we gebruik van rollenspellen, oefeningen en werken we praktijkvoorbeelden uit. De deelnemers worden tijdens en achteraf uitgedaagd met opdrachten en acties, zodat de leerervaring niet enkel een impuls is.
LEIDERSCHAP
Een goede leidinggevende worden begint altijd bij jezelf. Zelf groeien om vervolgens je team te laten groeien.
Leiding geven vereist een breed palet aan kennis en vaardigheden, waarbij een goede beheersing leidt tot succes. Zo zijn goede leiders in staat om anderen te motiveren, stimuleren en inspireren.
Leiders vervullen een voorbeeldfunctie. Van hen mag verwacht worden dat zij integer zijn en morele waarden uitdragen in wat zij zeggen en doen. Daarnaast moeten leiders resultaten realiseren en prestaties verbeteren. Dit vraagt om resultaat- en actiegerichtheid.
Vaardigheden als helder communiceren, luisteren en het vermogen tot zelfkritiek zijn belangrijk.
Wij leren je te werken vanuit je eigen kracht, waardoor jij groeit in persoonlijk leiderschap. Je durft jezelf te zijn met je eigen stijl van leidinggeven en krijgt vertrouwen waardoor jij je van je beste kant laat zien op de werkvloer.
Leiderschapstrainingen:
- Praktisch en persoonlijk leiding geven
- Leiderschapsvaardigheden
- Aansturen van mensen en teams
- Investeren in werkrelatie en werksfeer
- Timemanagement
- Leiding geven als verkoopleider
- Samenwerking verbeteren met DISC
- Gesprekstechnieken
- Het voeren van een goed functioneringsgesprek
Werkwijze
Onze aanpak kenmerkt zich door een hoge mate van interactie en persoonlijke aandacht. Tijdens trainingen maken we gebruik van rollenspellen, oefeningen en werken we praktijkvoorbeelden uit. De deelnemers worden tijdens en achteraf uitgedaagd met opdrachten en acties, zodat de leerervaring niet enkel een impuls is.
PERSOONLIJKE EFFECTIVITEIT
Wil je graag je persoonlijke effectiviteit ontwikkelen waardoor je merkbaar betere resultaten boekt? Heb je moeite je uit te spreken of voor jezelf op te komen?
Geef je sterke punten voorrang en haal het beste uit jezelf. De training persoonlijke effectiviteit ondersteunt jou, juist daar waar het nodig is.
We leren je om je kwaliteiten optimaal te benutten en je talenten in te zetten waar ze van toegevoegde waarde zijn. Je nieuwe gedrag zal positief opvallen. De weg naar succes!
Je krijgt inzicht in je eigen gedrag, manier van communiceren en het effect hiervan op anderen. Ook leer je andere stijlen van gedrag en communicatie herkennen en hier juist op inspelen. Je versterkt je eigen kwaliteiten.
In de training ga je aan de slag met:
- Inzicht in eigen gedrag
- Inzicht in sterke en minder sterke punten
- Werken vanuit kwaliteiten, kracht, talenten en ervaring
- Effectief communiceren door je behoefte aan te geven
- Opkomen voor je eigen mening
- Samenwerken
Werkwijze
Door de inzet van het DISC-3D model maken we zichtbaar wat jij laat zien (voorkeursstijl) hoe jij tot een oplossing komt (denkstijl) en waarom jij iets doet (drijfveren).
We werken aan zelfinzicht waardoor jij makkelijker voor jezelf opkomt en meer vertrouwen hebt. In samenwerking en contact met anderen kom jij stevig te staan.
TEAMEFFECTIVITEIT
Sterke teams zetten organisaties op voorsprong, echter ze ontstaan niet vanzelf.
In de praktijk ervaren veel organisaties dat de samenwerking binnen teams niet altijd optimaal is. De beste resultaten worden behaald door teams die goed samenwerken in een fijn werkklimaat met een heldere focus en processen die optimaal zijn afgestemd.
Wij leren teams om problemen aan te pakken op een positieve, praktische en inspirerende manier die de sfeer en het moreel binnen het team ten goede komt. Met behulp van heldere, praktische actieplannen wordt de voortgang die jouw team maakt inzichtelijk.
De inzet van SPOER teameffectiviteit wanneer je:
– de kwaliteiten en uitdagingen van het team in kaart wilt brengen
– binnen het team de ruimte wilt creëren voor een open en eerlijke dialoog
– een obstakel dat je team in de weg staat wilt overwinnen
– actieplannen voor continue verbetering wilt formuleren
Werkwijze
Onze aanpak is praktisch en doeltreffend. Door de inzet van het DISC model brengen we de teameffectiviteit in kaart (DISC-teamwiel). Medewerkers gaan het eigen en het teamgedrag begrijpen waardoor de samenwerking verbeterd.
Door de inzet van het DISC-teamwiel wordt er een analyse gemaakt van de sterktes en uitdagingen van de medewerkers en het team.
Jan Rouweler: “Ik help ondernemers te leren werken aan het bedrijf. Met werken voor je bedrijf red je het niet meer”.